شنبه، 8 اردیبهشت 1403
شماره کارت بانکی مرکز نیکوکاری ریحانه النبی (س) 6037997950288135

نردبان پاسخگویی

0
93
کد خبر: 23

 

💢در کدام پله از نردبان پاسخگویی قرار دارید؟
- "پله اول"👈 ردّ و انکار کردن:در این مرحله افراد وانمود می‌کنند که مشکلی وجود ندارد. نه این‌که نسبت به مشکل بی‌اطلاع باشند، بلکه به صورت آگاهانه آن را نادیده می گیرند.
- "پله دوم"👈 مقصر دانستن:افراد وجود مشکل را تایید می‌کنند، اما مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گیرند و دیگران را مقصر می‌دانند.
- "پله سوم"👈 بهانه آوردن و عذر تراشی:افراد در این پله با تظاهر به سردرگمی و بی کفایتی، از پذیرش مسئولیت شانه خالی می‌کنند و تمایل به پذیرش مسائل و شرایط سخت ندارند.
- "پله چهارم"👈 صبر کردن و انتظار داشتن:افراد در این پله می‌دانند مشکلی وجود دارد که نیاز به انجام اقداماتی دارد، اما آن‌ها تصمیم می‌گیرند کاری انجام ندهند به این امید که مشکل به نحو غیرمنتظره‌ای حل شود.
- "پله پنجم"👈 تصدیق واقعیت:افراد دید واقع‌بینانه تری به مشکل داشته و واقعیت شرایط و رویدادها را تصدیق می‌کنند.
- "پله ششم"👈 به عهده گرفتن:افراد حل مشکل را مسئولیت خود می‌دانند و تعهد و مسئولیت خود را انجام می‌دهند. آن‌ها دیگر بهانه تراشی نکرده و دیگران را مقصر نمی‌دانند.
- "پله هفتم"👈 یافتن راه‌حل:افراد در این پله فعالانه به دنبال یافتن و بکارگیری راه‌حل موثر برای مسئله هستند و حتی اگر خودشان نتوانند مشکل را حل کنند، به فردی که توانایی آن را دارد کمک می کنند تا مشکل حل شود.
- "پله هشتم" 👈 اجرا و پیاده‌سازی راه‌حل:افراد در این پله نقش کلیدی و محوری را در حل مسائل دارند. حتی اگر تصمیم‌گیر نهایی نباشند، نسبت به حل مشکل احساس مسئولیت کرده و متعهد به دستیابی به موفقیت هستند.
⭕️اگر در یکی از چهار پله‌ی اول قرار دارید، یعنی شما فاقد شایستگی پاسخگویی می‌باشید.پله پنجم تا هشتم، بیانگر سطوح پاسخگویی است.

دسته بندی: اخبار
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید